Despre noi

31 Octombrie 2023

Cine suntem?

Centrul de zi de Asistență și Recuperare pentru Persoane Vârstnice  ,,Sfântul Ierarh Iosif cel Milostiv ,, a fost înființat în cadrul Protopopiatului Iași II al Arhiepiscopiei Iașilor în data de 21 septembrie 2019. Înființarea centrului a fost posibilă datorită proiectului RESPECT BĂTRÂNII- Reducerea Excluziunii Sociale prin promovarea și eficientizarea calității vieții adresat bătrânilor din localitațile Văratec, județul Neamț și Iași, județul Iași.

Care este scopul Centrului?

Scopul Centrului este să răspundă nevoilor sociale, precum celor speciale, individuale, familiale si de grup, în vederea depășirii situațiilor de dificultate, prevenirii și combaterii riscului de excluziune social, promovării incluziunii sociale și creșterii calității vieții pentru persoanele vârstnice.

Cui se adresează?

Grupul țintă este format din 28 de persoane vârstnice, cu vârsta peste 65 de ani, aflate în situații de risc (dificultăți materiale, singurătate, boală, etc.), deplasabile, având un venit pe membru de familie mai mic de 1000 lei/luna, excepție fac situațiile de criza, cu domiciliul în municipiul Iași.

Care sunt beneficiile?

Beneficiarii vor avea posibilitatea de a se cunoaște, de a comunica cu oameni de aceeași vârstă, de a-și petrece timpul liber într-o atmosferă prietenoasă, și încurajatoare. Participarea la activitățile Centrului de Zi, poate preveni sentimentul de inutilitate, înfruntă singurătatea și respingerea socială.

Serviciile oferite

  • Servicii destinate promovării și integrării sociale- activități de informare
  • Consiliere social și psihologică
  • Terapie ocupațională
  • Kinetoterapie/masaj oferite de specialiști în domeniu
  • Activități de petrecere a timpului liber
  • Activități de voluntariat.

Care este procedura de înscriere?

  • Procedura de admitere presupune întocmirea următoarelor documente:
  • solicitare prin cerere scrisă de către potențialul beneficiar sau, indirect, prin sesizarea unor terți;
  • înregistrarea cererii de includere în program;
  • evaluarea inițială întocmită de asistentul social;
  • decizia de includere este luată de membrii echipei interdisciplinare;
  • închiderea contractului de acordare a serviciilor sociale;
  • alcătuirea planului de intervenție;
  • decizia de accesare a serviciului social este luată de echipa multidisciplinară.

Cum mă înscriu?

  • Pentru înscriere sunt necesare următoarele documente:
  • copie xerox după Cartea de identitate;
  • acte medicale;cupon de pensie;
  • acte de studio sau o declarație pe propria răspundere privind forma de învățământ absolvită.